Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

Parkvandring med valparna

Av Tanja T - 20 mars 2011 17:16



Här sitter jag med valparna framför en liten vindmölla i en park. Visst poserar de fint med tanke på att de for åt alla håll innan vi kom till stenblocket ;)


För att vänja valparna vid många människor och främmande hundar så begav vi oss iväg in till stan för att gå i en av de fina parkerna.


Mando och Nelson var inte särskilt rädda för andra hundar men Nemo skakade av rädsla så jag höll honom i famnen och frågade om jag fick klappa två av hundarna för att Nemo skulle se att de inte var farliga. Jag tror vi får göra samma sak ett antal gånger tills rädslan släpper för Nemo. (Naturligtvis får man ju pejla in om det är lämpligt att hundarna hälsar på varandra men oftast är det ju de glada och nyfikna hundarna som kommer fram.)






 
 
Ingen bild

linnea

20 mars 2011 19:46

gud vad fina ni är :) det var jätte kul i parken och jag tycker vi ska gå i parker mycket mer för det var super kul ...hehe ni är så söta :)

Tanja T

22 mars 2011 08:20

Tack hjärtat! Parkerna oftare tycker jag med! :)

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

21 mars 2011 09:31

Tack gumman för dina fina ord :)

Så fina ni är och vilka små linslusar, som om dom alltid varit fotomodeller, fnissar.

Nej, Nej, gumman aldrig lyfta upp i famnen då du vara förstärker rädslan. Gör ingen stor affär av det hela och uppträd som vanligt, lugn och avslappnad vid alla möten. Du ska se att det inte dröjer allt för länge tills rädslan för det okända ger med sig... Lycka till... Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Tanja T

22 mars 2011 08:18

Jag var lite kluven just då för hunden var enormt stor och lite påflugen så Nemo skakade som ett asplöv och försökte komma undan så jag tog upp honom och klappade "jätten". Jag tror ändå det är lite från fall till fall :)

 
Ingen bild

Cathy

21 mars 2011 09:39

haha... it is amazing that you can get all three of them looking at the camera at once! So cute!!! and you look exactly like a proud mama!

Tanja T

22 mars 2011 08:16

I AM a proud mama!! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanja T - 29 december 2012 23:17


  Bilden på Cindy har jag tagit på julafton 2012

Av Tanja T - 24 december 2012 23:00


  Här ser ni Nemo som vägrade sitta fint och stilla i fåtöljen med en tomteluva på huvudet fast jag lockade med lite hundgodis :) ...

Av Tanja T - 23 december 2012 23:00

         De här översta bilderna fick jag redan i december 2011 men lyckades tappa bort dom och har inte varit alltför flitig på bloggen 2012 men bättre sent än aldrig. Den understa är tagen i slutet av februari 2012. Båda hundarna har det mycke...

Av Tanja T - 24 januari 2012 15:18


Efter kloklippning i djuraffären så körde jag vidare ner till stranden och gick där en runda med Nemo och Cindy. Kallt men det kändes bra med all frisk luft. Hundarna nosade på än det ena och än det andra. Några hundar såg vi också men stranden är...

Av Tanja T - 14 januari 2012 21:54


Bobby är en toypudel och min morbrors hund och han är om jag inte minns helt fel, 11 år. Han ska vara hos oss i totalt 10 dagar när hans husse och matte är i Bangladesh. Han är väldigt kelen och lekfull men av det ganska så bestämda slaget så han ...

Ovido - Quiz & Flashcards