Alla inlägg under februari 2011

Av Tanja T - 27 februari 2011 23:54

  

Vart tog egentligen den här helgen vägen? Det gick såå fort.


I lördags var den största valpen Nelson hos sin husse för första gången och det gick toppen fick jag höra. De hade till slut somnat framför öppna spisen och kan ju tänka mig att det var mysigt i den här kylan vi har för övrigt...


Nemo den svarta med vit undersida som vi ska behålla själva tog min dotter och jag med till min morbror en stund för att hälsa på deras hund Bobby. En jättesöt dvärgpudel som skällde gärna och mycket men lekfull var han :) Nemo var något reserverad mot Bobby som han tyckte förde sånt liv men han ville gärna upp i både hans husses och mattes famn. Lugnare valp får man leta efter.

Av Tanja T - 25 februari 2011 21:15


Dagens gåta!? Kolla in alla fyra valparna och se var de befinner sig i början av filmen och se hur tunneln rullar sig mot trädet och plötsligt dyker en valp ut ur tunneln. Hängde ni med? ;)

Av Tanja T - 24 februari 2011 12:37

 

Så här ser de två nya sängarna ut! De är små men det får plats två ihopslingrade valpar på natten :) De håller värmen bra och är lätta att rengöra.

Av Tanja T - 23 februari 2011 22:11

Idag hämtade jag dottern hos en kompis och innan vi körde hem till valparna köpte vi två små hundsängar där det får plats två valpar i var och en. Jättesöta!


Jag är så urtrött nu så jag sätter in bild på dem imorgon så titta in då! :)

Av Tanja T - 22 februari 2011 21:20

  

När jag var ute med valparna i trädgården fick vi besök av ett glatt pensionärspar som skulle titta på valparna och Findus som annars är rätt lugn, rusade mot kvinnan och viftade glatt på svansen och skuttade mot henne som om han hade träffat henne innan. Det var verkligen kul att se :) Efter en stunds samtal och samvaro med hundarna var vi från båda håll helt ense om att de skulle ta med sig Findus till sitt hem i nästa vecka. 


Nu är det bara Mando kvar som ska komma till sitt rätta hem.


För att försöka göra separationen mellan valparna lite lättare har jag nu delat upp deras inhägnad i två delar med två valpar i var och en. Jag har lagt filtar, tidningar och en skål med vatten i båda. Nu har två bröder endast varandra när de sover och det är ett steg i rätt riktning hoppas jag.


Nu ikväll låg de först i min famn i ungefär en och en halv timme och sov när jag tittade på film, sedan fick de mat, jag gick ut med dem (frosten glittrade på marken så det var kallt) och sen fick de leka lite i sin nyuppdelade inhägnad innan de la sig tillrätta på filtarna. Nu ligger de två och två omlott och sover som stockar. De är såååå söta! ...drömmer..för det rycker till lite här och där emellanåt ser jag.

Av Tanja T - 21 februari 2011 19:47

Mando (vit/svarta fläckar) 980 gram - Mer Papillon (busigast/pussgurka)

Findus (vit/brun/svart) 836 g - Papillon/lite shih-tzu (mjukt lekfull/lugn/mysig)

Nemo (svart ovan/vit under) 1065 g - Mycket Papillon (rätt så lugn/självsäker)

Nelson (vit, brun, svart) - 1073 g Mer en shih-tzu i utseendet (robust/tuff) 

Av Tanja T - 20 februari 2011 16:02


Rätt hyfsat väder faktiskt så hundarna fick springa ute och lång stund vid lunchtid och de njöt i fulla drag.


Lägger även in en vacker vy av Öresundsbron som jag tog igår när jag körde inom Malmö :)

  

Ovido - Quiz & Flashcards