Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Tanja T - 10 februari 2011 23:44

Det som är så underbart med hundar är att de alltid är så glada och välkomnande mot familjemedlemmarna när de kommer utifrån. Jag hinner inte ställa något ifrån mig förrän alla valparna har slängt sig över mina ben,piper och ska upp eller börjar leka på dem oavsett om det är med mig eller med varandra. Det är så härligt att se deras iver och glädje! :)


De kan naturligtvis inte fortsätta att göra sina behov inne i all evighet så jag har börjat så smått att bära med mig valparna ut i trädgården för att vänja dem. Jag tar ut dem en och en eller två och två så jag hinner få tag i dem om de får för sig att börja springa iväg men än så länge är det mest trevande steg och ett ivrigt nosande. Jag skulle egentligen fixat små halsband till var och en men det har hela tiden kommit något emellan. Imorgon så...


Det är väldans kallt ute så dottern tog en varm strumpa som hon gjorde hål i och testade på Nelson. Bra tillfällig lösning.


Jag måste säga det att det inte verkar vara vidare poppis att bada eller bli duschad men det är säkert ovanan. Det låter om duschen och det är märkligt vått över hela kroppen ;) Vattnet är mysigt ljummet men nix, upp vill man och in i en handduk och lite gosig tröst. Köpte även våtservetter för bebisar så att man har dem i närheten när de behövs.

Av Tanja T - 10 februari 2011 00:54

   

Efter mycket om och men så har jag äntligen hittat små minituggben i form av tandborstar, på Zoogiganten :) Jag hittade även ett blött foder som valparna bara älskar och som är jättepraktisk om man har lite brådis och det tar för lång tid att blöta upp torrfoder. Fast de är små de där torrfoderbitarna så är de ju stenhårda!

Ovido - Quiz & Flashcards