Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Tanja T - 12 februari 2011 00:15

 

Idag körde jag bort till den största zoobutiken och köpte små enkla halsband som jag kan använda på valparna när jag ska ut med dem.


Vi har ju varit ute i flera dagar i rad nu och idag var det rätt så ljust och hyfsat väder mitt på dagen så det blev även lite bus en stund. Jag ställde mig på ena sidan uteplatsen och kallade "Kom då, kom då" med glad och lockande röst och då sprang de som bara den bort till mig med viftande svansar. Jag kutade då till andra sidan uteplatsen och gjorde likadant och de rusade efter :) Vi höll på så tills JAG var helt slut ;) Cindy stod en bit bort med en leksak i munnen (som vanligt :) och kikade på oss men i slutet ville hon också vara med men det resulterade i att de bara var intresserade av att äta.


Jag körde också en vända bort till Bauhaus och köpte två kompostgaller där jag använde 6 av 8 delar till en inhägnad där de kan rumla fritt när jag inte kan hålla koll på dem. Jag köpte också plast som jag la i botten innan tidningarna så blir det lättare att rengöra.


När de precis vaknat eller ätit gör de sina behov i stort sett samtidigt så jag hinner inte ta hand om alla på en gång så det blir till att städa mycket.


De sover däremot i stort sett hela nätterna nu och det är jätteskönt. Tidiga är de men hellre det än att behöva gå upp på natten då man är helt yrvaken.

Ovido - Quiz & Flashcards