Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Findus har en ny husse & matte på gång

Av Tanja T - 22 februari 2011 21:20

  

När jag var ute med valparna i trädgården fick vi besök av ett glatt pensionärspar som skulle titta på valparna och Findus som annars är rätt lugn, rusade mot kvinnan och viftade glatt på svansen och skuttade mot henne som om han hade träffat henne innan. Det var verkligen kul att se :) Efter en stunds samtal och samvaro med hundarna var vi från båda håll helt ense om att de skulle ta med sig Findus till sitt hem i nästa vecka. 


Nu är det bara Mando kvar som ska komma till sitt rätta hem.


För att försöka göra separationen mellan valparna lite lättare har jag nu delat upp deras inhägnad i två delar med två valpar i var och en. Jag har lagt filtar, tidningar och en skål med vatten i båda. Nu har två bröder endast varandra när de sover och det är ett steg i rätt riktning hoppas jag.


Nu ikväll låg de först i min famn i ungefär en och en halv timme och sov när jag tittade på film, sedan fick de mat, jag gick ut med dem (frosten glittrade på marken så det var kallt) och sen fick de leka lite i sin nyuppdelade inhägnad innan de la sig tillrätta på filtarna. Nu ligger de två och två omlott och sover som stockar. De är såååå söta! ...drömmer..för det rycker till lite här och där emellanåt ser jag.

 
 
Marre

Marre

24 februari 2011 09:00


Roligt, men bara pensionärsparet inte var allt för högt upp i åldern då Findus lever många år här framöver ;) Inget illa, men det nått jag kom att tänka på.

Tror ärligt inte att du behöver sära på dom innan flytten. Jag skulle inte göra så utan låta dom få vara tillsammans så mycket som möjligt. Tror att det är bra för dom då dom också lär sig hundspråket bättre. Leka och säga ifrån!

Kramiz


http://htt://eva.Metrobloggen.se

 
Marre

Marre

24 februari 2011 09:04

Råkade länka till eva, sorry...

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

Tanja

24 februari 2011 10:20

Hon blev precis pensionär och var väldigt ungdomlig men jag förstår hur du tänker.

De sover bara isär och när jag måste iväg vissa stunder. De leker i rummen och ute tillsammans.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanja T - 29 december 2012 23:17


  Bilden på Cindy har jag tagit på julafton 2012

Av Tanja T - 24 december 2012 23:00


  Här ser ni Nemo som vägrade sitta fint och stilla i fåtöljen med en tomteluva på huvudet fast jag lockade med lite hundgodis :) ...

Av Tanja T - 23 december 2012 23:00

         De här översta bilderna fick jag redan i december 2011 men lyckades tappa bort dom och har inte varit alltför flitig på bloggen 2012 men bättre sent än aldrig. Den understa är tagen i slutet av februari 2012. Båda hundarna har det mycke...

Av Tanja T - 24 januari 2012 15:18


Efter kloklippning i djuraffären så körde jag vidare ner till stranden och gick där en runda med Nemo och Cindy. Kallt men det kändes bra med all frisk luft. Hundarna nosade på än det ena och än det andra. Några hundar såg vi också men stranden är...

Av Tanja T - 14 januari 2012 21:54


Bobby är en toypudel och min morbrors hund och han är om jag inte minns helt fel, 11 år. Han ska vara hos oss i totalt 10 dagar när hans husse och matte är i Bangladesh. Han är väldigt kelen och lekfull men av det ganska så bestämda slaget så han ...

Ovido - Quiz & Flashcards