Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Tanja T - 25 januari 2011 15:10

Idag är jag ledig. Jag började med att utfodra valparna och något som jag har märkt sen de var tre veckor gamla är att de aldrig kissar eller bajsar där de sover. De går faktiskt ut på tidningen intill och gör sina behov. Första gången de gjorde det trodde jag knappt mina ögon! Så duktiga de är :-)


Efterhand som de har börjat röra sig mer så har jag ju utökat deras plats så det även ligger en filt som de kan springa och leka på men tyvärr är det så att de gör ingen större skillnad på lekfilten och tidningarna så då blir det att göra rent på båda ställena.


Idag slängde jag tre filtar i tvätten som jag hoppas torkar fort.


Jag kanske får göra så att allt runt sovplatsen får bestå av tidningar ett tag för att därigenom få dem att förstå att även när de får röra sig mer fritt i köket till att börja med så ska de gå till den prasslande tidningen först och sen flyttar vi den där tidningen mot hallen och till sist blir det ut. Trist att det inte är sommar och varmt för då hade det hela blivit enklare efterhand. Nu är det iskallt.

Av Tanja T - 25 januari 2011 11:10

 

Eftersom valparna är hungriga så ofta trots både di och valpmousse så köpte jag Royal Canins valpfoder för små hundar och hällde på lite kokt vatten som det fick dra i tills de blev mjuka. I säkerhetsskull hällde jag på lite kallt vatten också så det inte skulle vara för varmt när de åt. Allt blev en grötig massa som blev mycket populär även om de bara åt hälften av vad som fanns på tallriken :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Söta Cindy (papillon/dvärgpudel) och hennes 4 urgulliga valpar (papillon/dvärgpudel/shih-tzu)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Gästbok

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards